Chcesz kupić Subiekta, Enovę lub inny system w chmurze?
Przejdź do Cloudport
Partner wdrożeniowy

Współpraca Itmation i GLOD Consulting na przykładzie usług dla Decofire

Współpraca Itmation i GLOD Consulting na przykładzie usług dla Decofire

Branża klienta

GLOD Consulting to krakowska firma dostarczająca zaplecze technologiczne do sprzedaży. Do specjalizacji marki należy dostawa oprogramowania do zarządzania sprzedażą, wdrożenie systemów i ich dostawa, a także konfiguracja urządzeń fiskalnych. Gama rozwiązań aplikacyjnych obejmuje rozwiązania dla firm takich jak InsERT, Insoft oraz Comarch. Firma GLOD jest autoryzowanym partnerem marki InsERT - twórcy platform Subiekt, Gratyfikant, czy Gestor. GLOD Consulting to synonim doświadczenia - ponad 20 lat pracy nad wdrożeniami zaowocowało wysoką jakością obsługi klienta i wiele udanych projektów. Wiele wdrożeń, które zapewniają komfortowe zaplecze techniczne w środowisku rozproszonym, powstało przy udziale Itmation.

Potrzeby i wyzwania

Zapewnienie odpowiedniego środowiska sprzętowego wynika wprost z potrzeb klientów firmy. Największym wyzwaniem było zapewnienie rozwiązań dla klientów prowadzących działania sprzedażowe w wielu lokalizacjach. Instalacja środowiska serwerowego w siedzibie klienta, jego konfiguracja do pracy zdalnej i serwis nastręczały wielu trudności. Konieczne były czasochłonne wyjazdy do klientów w celu wprowadzania zmian. Czas poświęcony na serwis można było wykorzystać efektywniej, na przykład na wdrożenie rozwiązań aplikacyjnych i informatyzację procesów handlowych.

W dobie rosnącego znaczenia handlu w firmach konieczny był dobór rozwiązań pozwalających na zarządzanie i kontrolę sprzedaży w sklepie stacjonarnym i sklepie internetowym. Aplikacje dedykowane do wsparcia sprzedaży posiadają takie możliwości, jednak w tym przypadku konieczna była instalacja platformy, która pozwoli na realizację wdrożeń w sposób stabilny, wydajny i bezpieczny. Wszystkie te założenia udało się spełnić.

Wdrożone rozwiązanie

Pierwsze wspólne wdrożenie wytyczyło ramy współpracy - usługi Itmation stały się dla firmy GLOD stabilnym zapleczem technicznym do realizacji bardziej wymagających zadań, będących wyzwaniem wdrożeń systemów sprzedażowych w oparciu o rozwiązania InsERT serii Nexo i Nexo PRO. 

Firma GLOD doceniła wsparcie udzielane przez zespół Itmation. Usługa dotyczyła konfiguracji i parametryzacji środowiska Windows Server i SQL Serwer dla aplikacji biznesowych oraz know know-how w obszarze kluczowych dla klienta rozwiązań użytkowych - min. konfiguracja podpisu elektronicznego na środowisku chmurowym.

Wspólne wdrożenia: 

System/aplikacja - Subiekt GT (1), Subiekt nexo (1), Subiekt nexo PRO (6), Rachmistrz nexo (1), integracje z eCommerce - Sellintegro, SubSync2.

Liczba obsługiwanych klientów - 9 firm w aktywnej obsłudze.

Liczba stanowisk - ponad 50 użytkowników.

Proces współpracy

Współpraca pomiędzy Itmation a firmą GLOD rozpoczęła się nieco niestandardowo w roku 2019. Zarówno firma GLOD, jak i Itmation są członkami organizacji biznesowej BNI. W ramach spotkań tej grupy nawiązany został pierwszy kontakt. Członkostwo w jednej organizacji pozwoliło podejść do siebie z większym zaufaniem.

Impulsem do podjęcia współpracy była chęć związania się z firmą kompetentną w zakresie oprogramowania InsERT na terenie Krakowa. Itmation zapewniło fimie produkującej i dystrybuującej produkty do pielęgnacji włosów odpowiednie środowiski dla aplikacji Subiekt Nexo PRO. Z kolei firma GLOD otoczyła klienta opieką wdrożeniową i konfiguracyjną. Tylko połączenie usług obu firm mogło pozwolić na rozwój klienta.

Aktualnie współpraca obejmuje dziewięciu klientów, którym w kilku przypadkach konieczne było zapewnienie elastycznego rozwoju usług (technicznych i funkcjonalnych) w obliczu dynamicznego rozwoju ich biznesu.

Współpraca GLOD i Itmation przy obsłudze Decofire.pl

Potrzeby klientów dynamicznie rosną i wymagają rozbudowy funkcjonalności platformy informatycznej. Tak było w przypadku firmy Decofire, oferującej produkty do wyposażenia domu i ogrodu. Firma wymagała udostępnienia środowiska chmurowego dla systemu sprzedażowego. Konieczne było dostarczenie platformy łączącej sprzedaż w sklepie stacjonarnym i internetowym z dostępem do aplikacji z urządzeń Apple. 

Udostępnione rozwiązanie obejmowało:

  • dedykowane środowisko wirtualne działające w oparciu o Windows Server i SQL Server Express wraz z usługami dostępu zdalnego (w tym dostępu na Mac OS) dla kilku użytkowników,
  • usługi automatycznego wykonywania kopii zapasowych,
  • zwirtualizowaną aplikację Subiekt nexo PRO,
  • konfigurację całości rozwiązania w tym konfigurację urządzeń fiskalnych,
  • integrację Subiekt nexo PRO ze sklepem internetowym z wykorzystaniem dedykowanego konektora.

W celu zapewnienia wysokiej wydajności, firma Itmation rozbudowała bazę danych SQL do wersji Standard wraz z licencjonowaniem serwera SQL. Obecnie wspólne usługi GLOD i Itmation pozwalają na wydajną pracę zdalną dla kilkunastu pracowników Decofire z trzech różnych lokalizacji.

Wszystkie transakcje sprzedażowe znajdują się w jednym centralnie zarządzanym systemie. W efekcie trójstronnej współpracy klient uzyskał stabilne, wydajne i elastyczne środowisko techniczne do rozwoju swojego biznesu.

Zalety rozwiązania

  • stabilność, wydajność i elastyczność usług,
  • możliwość realizacji wdrożeń w większej skali,
  • wsparcie techniczne w zakresie eksploatacji środowisk wirtualnych w tym  konfiguracja komunikacji ze światem zewnętrznym,
  • doświadczenie, know-how w konfiguracji konektorów do eCommerce
  • pomoc zespołu Itmation w sytuacjach skomplikowanych, wymagających opracowania optymalnej do potrzeb klienta koncepcji działania.

Skuteczność i efekt

Kooperacja pozwoliła na dostarczenie klientom pewnego środowiska do osiągania nowych celów. Usługi zapewniły klientom dostęp do infrastruktury sprawdzonej, pewnej i niemal bezawaryjnej.

Dzięki stabilnie i pewnie  działającym usługom Itmation zyskałem możliwość realizacji większych projektów. Mogę skupić się na wdrożeniu oprogramowania a cała infrastrukturą zajmuje się Itmation. We współpracy z Itmation doceniam udzielane mi wsparcie na każdym etapie obsługi klienta. Mogę zawsze liczyć na pomoc w doborze rozwiązania i konsultację w obliczu sytuacji trudnych czy niestandardowych. 

Dariusz Głód, Właściciel, GLOD.pl.  

Zobacz inne case study